sâmbătă, 18 februarie 2012

Sonete





Adorata-mi doarme




Imi place cand o vad nervoasa foarte.
Atunci bujorii spre frunte se lungesc.
Sprancene pleostite iute se sburlesc,
Vrand la lupta s-o arda parte-n parte.

N-as vrea nicicum, s-o supar, sa ii gresesc.
Deloc nu vreau! ea e barbata poate
Si doarme, sforaind la lustra-n noapte;
de se treseste...ah, ma nenorocesc!

E visul meu de primavara calda,
Ca e frumoasa tare, pe la urechi.
Cand casca inima, toata, imi scalda

Si ochii ei, inchisi, ii sarut perechi.
Cand luna straluceste in mansarda,

Iubita doarme, visand la timpuri vechi.


-------------------------------------------------------------------------------





Tu visatoare...

O, tu,ce suflet pui in vorbe multe...
De ce imi esti nu doar cu doua fete
Si impietresti priviri atat de crete?
Vise pierdute in plete carunte.

Prin vorbe dulci, amor sa te invete
Cu fruntea arsa purtand anii-n cute
Si buze aspre doar sa te sarute
Se crede print frumos in tinerete.

Cu ochii mari visand tu te cuprinde.
Te lasa iar in taine vii purtata,
Finetea in mistere, sa se piarda

Si gandul tau, ce nervul mi-l aprinde
Atat de bland spre chipul tau de fata,
Azi visatoare maine alta prada.


Cu negri-ti ochi

In tine-i rasaritul si apusul,
Ce vara mi-o trezeste calda, buna.
Cand te privesc pe albu-ti chip, cununa
De trandafiri... petale-mi curge visul.

De soaptele-mi amorul tau rasuna.
Vibrand in cordu-mi, iti asterni surasul
Si torci iubirea-n mine, precum fusul.
Frumoasa esti iubire, ca o zana.

Ochii-ti negri, pe bolta-mi, tu inalta,
Rupe-ma de astre in al tau pamant,
Macar odata, raza de speranta,

Pe frunte, in inima, sa-mi cada sfant,
Sa te ador pierdut de-aceasta viata.
Dintre taine si mistere sa fiu frant.



--------------------------------------------------

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu